torsdag 6 augusti 2009

beställd AIK maskot

Ja nu får man skratta!
Min bästa vän skulle på en "jobbträff" en kväll men Westerntema...
Hon klurade p outfit, men kom på att jag skulle sy en "törstig, partysugen" käpphäst till henne .
Klart att jag inte backade .
Letade fram ett begagnat fuskskinn , 2 guldknappar, Gult garn ,rosa vaxdukstoppning , pinne och mix till huvudlaget.
Målade pinnen gul/svart-randig.
Tilläggas bör att tjejen i fråga är ett stort AIK-fan.
Märket kopierade jag på nätet och skrev ut 2 , som jag klippte ut och plastade . Sen var det bara att sy fast den i pannan som en stjärna.
Självklart måste tungan hänga ut så att det syns att den är lite törstig .
jag hade jätteroligt när jag sydde den . Ägarinnan och "Kalle" som han fick heta, hade också en bra utekväll.

Dom har flyttat till Boden nu , så de har då haft en riktig

SOLSOMMAR.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar